sosiale medier bred

 

 

fire sosialemedier  De fire største markedene

Vi har her valgt å fortelle om de fire største markedene for annonsering via sosiale medier. Disse er: Facebook, Twitter, Snapchat og Instagram.



Få oversikt

En av de fantastiske fordelene med å være tilstede på sosiale medier at du kan få en oversikt over hvem det er som faktisk besøker din bedriftside. På den måten kan vi analysere oss frem til hvordan du på best mulig måte skal kunne få solgt dine produkter og tjenester.



facebook sosialemedier  Facebook

Rundt 60% av den norske befolkning har en profil på Facebook per 2016. Det vil si over 3 millioner potensielle norske kunder. Det betyr at Facebook er en enorm arena for å nå ut til nye kunder eller for å gi ny informasjon til eksisterende kunder.

 


I hovedsak tilbyr vi to metoder for synliggjøring på Facebook:


  • Oppsett av egen bedriftside.
  • Annonsering på Facebook.

 


Alternativ 1: Jungeltelegrafen

I det første alternativet setter vi opp en bedriftside med din logo, kontaktinformasjon, beskrivelse av dine tjenester/produkter og eventuelle bilder. Da vil du ganske raskt se nye og gamle kunder knytte seg til din bedriftside, slik at de kan holde seg oppdatert på informasjon, kampanjer, tilbud osv.
Videre vil din bedriftside spille på den sosiale dynamikken i Facebook. Det vil si at din bedriftside vil spre seg fra venner til venners venner osv., helt automatisk - akkurat som en god gammeldags jungeltelegraf, bare mye mer effektivt. Det vil altså fungere som et godt rykte.

 


Alternativ 2: Bedriftsannonse

Før du velger dette alternativet, så må du opprette en bedriftside (se alternativ 1). Dette bør gjøres for at dine kunder skal ha et sted de kan besøke med en gang de ser annonsen for videre informasjon.
Når bedriftsiden er på plass, kan vi hjelpe deg med å utforme en annonse til bruk på Facebook. Denne annonsen kan da forhåndsinnstilles til å treffe din målgruppe.

 


snapchat sosialemedier  Snapchat

Snapchat er en mobilapplikasjon for deling av foto og video. Ved hjelp av denne tjenesten kan brukerne ta bilder, spille inn video, dele historier, legge til spesialeffekter (tekst og tegning), for så og sende til de du selv ønsker via en venneliste. Bildene og videoene som blir sendt blir kalt for «snaps». Levetiden på snaps som blir sendt bestemmer avsenderen selv (opptil 10 sekunder), og etter valgt tidsgrense vil bildet eller videoen bli slettet fra mottakerens enhet og selskapets servere. Over 2,1 millioner nordmenn over 18 år har en Snapchatprofil.



Annonsere på Snapchat

Snap Ads er mobile videoannonser med mulighet til å legge til et interaktivt element. Snap Ads begynner alltid med en inntil 10 sekunders vertikal videoannonse i full skjerm, som vises sammen med andre Snapper. Du kan også gi Snapchattere mulighet til å sveipe opp og se mer, akkurat som de gjør andre steder på Snapchat. Ved å sveipe opp, vises utvidet innhold i en lang video, artikkel, appinstallasjonsannonse eller mobil nettside.



twitter sosialemedier  Twitter

Twitter er et sosialt medie der du legger ut en statusmelding alle som vil kan se. Denne statusmeldingen kan inneholde hva du vil, men den kan ikke være lengre enn 140 tegn - så du må fatte deg i korthet. Videre fungerer det da slik at noen trykker seg inn på din side på Twitter og deretter velger å «følge» deg. Alle statusmeldinger du heretter skriver vil dukke opp på en liste til den som valgte å følge deg. Twitter fungerer altså litt som en oppslagstavle med korte beskjeder. 1,1 millioner nordmenn over 18 år har en konto på Twitter.



instagram sosialemedier  Instagram

Instagram er et gratis foto-delingstjeneste og sosialt nettverk. Tjenesten gjør det mulig for brukere å ta et bilde, legge til enkle effekter, og deretter dele det med andre Instagram-brukere som er koblet til på det sosiale nettverket. Daglig bruker 0,9 millioner nordmenn over 18 år Instagram.



Annonsere på Instagram

Fra september 2015 ble det mulig å annonsere i Instagram. Facebook kjøpte opp Instagram i 2012 og gjennom Facebook-siden til bedriften din, kan du opprette kampanjer og annonser. Her er det svært gode muligheter for å sikte deg inn mot riktig målgruppe - akkurat som ved Facebook-annonsering.



Trenger din bedrift en logo?

 


Har du en bedriftside på Facebook, men ingen nettside?

Fortvil ikke. Vi er gode på å lage nettsider tilpasset din bredrift.